maandag 16 februari 2009

Verschil zit soms in details!

NW1220-seatsEigenlijk wil je er nog helemaal niet aan denken, maar vandaag over 90 dagen vangt de terugreis uit de US naar Amsterdam alweer aan.
Dat betekent ook dat vandaag de stoelen voor de terugreis zijn toegewezen door NWA. Uiteraard wilde ik die wijzigen naar de meer comfortabele plaatsen die ik met mijn KLM Frequent Flyer Gold status kan reserveren, maar dat bleek een misrekening.
Het probleem bleek een detail te zijn, gecombineerd met de starheid van het NWA boekingssysteem (of eigenlijk van de mensen die achter de knoppen zitten). In het systeem blijkt het tussenvoegsel van mijn naam gekoppeld te zijn aan mijn voornaam, maar op mijn Frequent Flyer pas is dat gekoppeld aan mijn achternaam. nw48-seatsHet lijkt allemaal niet uit te maken, maar door dit verschilletje herkent het systeem mijn pas niet en kan ik dus niet de stoelen boeken voor de terugreis waar ik eigenlijk recht op heb. Lange gesprekken met Expedia en NWA dames in de US boden geen uitkomst. Het verplaatsen van de Rocky Mountains leek eenvoudiger. NWA wilde het niet aanpassen. Wel verzekerde ze mij dat ik geen verdere problemen hoefde te verwachten, aangezien in mijn paspoort het tussenvoegsel ook aan mijn achternaam is gekoppeld.
Schrale troost is dat volgens de dame van KLM mijn status wel in het KLM-systeem wordt herkend, dus voor de heenreis zou het wel moeten lukken. KLM stoelen kan je overigens pas 24 uur van tevoren wijzigen.
Nou ja, het is maar een detail en we zitten verder niet beroerd als je naar de huidige zitplaatsen kijkt (zwarte en blauwe hokjes).

modified4_1919 Op 9 mei strijken we voor 2 nachten in Moab neer. Vanuit Moab kan je prima tochten maken naar Canyonsland (Shafertrail) en bijvoorbeeld Dead Horse State Park. Voor 10 mei hebben we daarom een comfortabele jeep gehuurd bij Canyonsland Jeep. De Modified 4 door Wrangler Jeep staat dan voor ons klaar. Het verhuurbedrijf schijnt op loopafstand van de camping te zitten, dus dat komt mooi uit. Lijkt ons wel wat zo’n dagje off-road rijden!

Geen opmerkingen: