donderdag 23 april 2009

Dag 1: Amsterdam - San Francisco

Sunny 20 graden

Sinds het weekend zijn we alle 4 overladen met belletjes, bezoekjes, sms-jes en mailtjes met belangstellende vrienden, familie en kennissen. Erg leuk en nogmaals bedankt daarvoor! Het was duidelijk dat het vertrek naderde.

Vanmorgen kwam aan de voorpret dan eindelijk een bruut einde. Om 07:00 uur was immers het vertrek van huis gepland.
Tot 05:00 uur hadden we allemaal redelijk geslapen, maar toen begon het toch echt te kriebelen. Tijd genoeg om de nog ontbrekende spulletjes bij elkaar te zoeken en de koffers definitief te sluiten; nou ja, definitief....Mijn koffer bleek toch weer erg enthousiast te zijn volgepakt, dus de boel moest nog 1x open om o.a. een kilo kaas te herpakken. Op schiphol bleek mijn koffer met 23,1 kg de zegen mee te krijgen.

Ruim op tijd stonden Jan en Truus voor de deur (op tijd zijn is immers je eerste plicht!), zodat we inderdaad om 07:04 uur konden vertrekken.
De eerste meevaller was dat de A2 tussen Utrecht en Maarssen wegens een ongeval was afgesloten, dus draaiden wij een lege A2 op om een half uurtje later rustig parkeerplaats P3 bij Schiphol op te draaien.

Daar had ik immers enige tijd geleden 2 parkeerplekken via internet gereserveerd voor een stunt-tarief van 5 euro per plek (voor 25 dagen). Zo goedkoop, dat ik twijfelde of het allemaal wel goed zou gaan. Nou, geen probleem. Zelfs de al verlopen creditcard, waarmee indertijd de reservering was gedaan werd zonder problemen door de automaat geaccepteerd. De dienstdoende parkeerwachter wist mij te verzekeren dat het uitrijden over 3,5 week ook geen probleem zou moeten zijn.

DSC_1990Met behulp van mijn Frequent Flyer status konden we handig wat wachtrijen omzeilen op Schiphol en al gauw besloten we te splitsen. Jan en ondergetekende begaven ons naar de KLM lounge om ons in alle rust op de vlucht voor te kunnen bereiden en Agnes en Truus vereerden alle winkeltjes op Schiphol met een bezoekje.
Truus vond nu al alles zo groot en die vliegtuigen kwamen wel heel erg dichtbij!

DSCN0039 Strak volgens schema vertrok KL 605 (Boeing 747) vanaf de gate. Toestel zat niet helemaal vol, maar was toch zeker voor 90% gevuld. Viel mij niet tegen.
Wij hadden fantastische plekken voor in het toestel. Veel beenruimte voor Agnes en mijzelf en een raampje (en 3 plekken) voor Jan en Truus.
Wat een ervaring voor die mensen trouwens!

Het zicht was bij het naderen van San Francisco uitstekend, zodat we een heel mooi uitzicht over de Bay-area met de Golden Gate Bridge hadden.
DSCN0045 De security op het vliegveld ging heel voorspoedig (wel grappig overigens dat Jan ook vingerafdrukken moest maken met die stompjes van hem), maar met de koffers zat het niet mee. De ene helft kwam weliswaar snel, maar de andere helft zo'n beetje als laatste.
Even Maya Limo Service gebeld en 10-15 minuten later stonden wij bewonderend te kijken hoe de chauffeur zijn best deed om alle bagage mee te krijgen. Kofferbak kon niet meer dicht, maar sjorbanden hielden het zaakje aardig bij elkaar. Voor in totaal $50 waren wij de man!

DSCN0052 Na te hebben ingecheckt bij Holiday Inn Fishermans Wharf konden we de benen strekken richting Fishermans Wharf. Altijd leuk. Natuurlijk bij Boudin een heerlijke Clam Chowder gegeten.

Om helemaal in de stemming (en het ritme) te komen hebben we 's avonds bij Denny's nog een hamburger verorberd, maar toen waren we toch wel blij dat we konden afzakken naar het hotel.
Het is nu bijna 21:00 uur lokale tijd en bij Truus is het batterijtje leeg. Wij proberen nog een uurtje te rekken om dan hopelijk lekker te kunnen slapen na de goede start van deze vakantie!

Niels zei

Heerlijk, het feest kan beginnen! Die clam chowders komen me nog wel bekend voor, lekker hoor :). Fijn dat de reis voorspoedig ging en leuk dat ik de eerste reactie mag plaatsen! (ben ik ten minste niet voor niets de hele dag al die blog aan het checken (A) ;)). Truste! X, Niels

Monique zei

Ah, KL605, het komt me allemaal zo bekend voor en ik mag bijna weer! Jippie!!

Slaap lekker en have fun!

Groetjes,
Monique

Jan Jr zei

Gaaf dat alles zo goed verloopt.
Ik blijf alles volgen.

Fijne dagen

Jan jr

Martin zei

Heey jullie daar,

zie al weer jullie jezelf naadloos weten aan te passen daar. Soep uit de broodbol, hamburgertje, vast ook een muffin bij het ontbijt. Geniet er maar even van, voor je het weet zit je al weer in de camper!

Veel plezier met alles.

kus

Bianca zei

Fijn dat de reis zo voorspoedig verlopen is!

Veel plezier in het prachtige San Francisco! Ik kijk uit naar jullie belevenissen.

Groetjes,
Bianca

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.