zaterdag 25 april 2009

Dag 3: San Francisco - Marina

Mostly_Sunny16 graden

Afstand: 93 miles

Gisterenavond hadden we nog ter afsluiting lekker bij de Italiaan gegeten. Wel had ik afgelopen nacht af en toe het idee een nest jonge veldmuizen leeggegeten te hebben. Er zat kennelijk wat veel knoflook in.
Ook werd vannacht duidelijk dat ik die jetlag ook nog niet helemaal had verwerkt. 4 Uur was ik klaar wakker en volgens mij wel meer mede-reizigers. Ik heb het idee dat Truus de jetlag nog het beste heeft verwerkt.
DSCN0139 Om een uur of half 6 toch nog in slaap gedommeld, maar dat zette niet echt zoden aan de dijk, want op 6 uur was het reveille.
Inpakken, croissantje eten en wegwezen. Dezelfde meneer van Maya Limo Service (als dag 1) stond voor half 8 al op ons te wachten om ons naar Road Bear in Hayward te brengen. Hij wist nu in ieder geval hoe al die koffers weggestauwd moesten worden.

DSCN0143Kwart over 8 meldden we ons bij Aldie. De camper stond al ongeduldig op ons te wachten. Een prachtige 27ft Freelander van 2009 met 27000 miles op de teller. Het 2009 model heeft als noviteit een slide-out aan de achterzijde. Hiermee wordt volgens Aldie na het uitschuiven een lengte van 31ft gehaald. Nadeel is wel dat je het bed in de slaapkamer ook moet omklappen ten behoeve van het inschuiven.
Aldie nog verblijd met Hollandse stroopwafels als dank voor het mogelijk maken van dit vroege vertrek

Ruim een uur hadden we nodig voor alle paperassen, de uitleg en het controleren van de camper op eventuele schade. Daarna konden we ons in het Amerikaanse verkeer storten en reden we via de I-880 en de US-101 naar het zuiden.
DSCN0164De eerste stop die op het programma stond was het Outlet Center in Gilroy. We slaagden daar leuk, dus ik denk dat we daarmee die shop-achterstand van gisteren wel hebben ingelopen. Ietsje verderop konden we de eerste proviand inslaan bij de Wal*Mart. Aangezien we toen al enige uren door winkels hadden gelopen hebben we ons beperkt tot de benodigde proviand en hebben we het grootste gedeelte van de winkel gelaten voor wat het was.

Ondanks een bewolkt begin van de dag, trekt de lucht tegen de middag helemaal open. Het wordt 's middags zelfs warm! Wel steekt er een harde wind op, die het tegen de avond weer kil maakt.

Zo'n 15 miles onder Gilroy steken we de heuvels door richting Highway 1. Aan het einde van die doorsteek moesten we linksaf Highway 1 op. En daar sta je dan voor een snelweg waar je linksaf moet, waar het heel druk is en waar geen verkeerslichten zijn. Auto's voor ons scheuren stuk voor stuk bij ieder gaatje weg, maar dat zit er met zo'n camper niet in. DSCN0172 Gelukkig blijkt ook nu weer dat Amerikanen zich in het verkeer veel hoffelijker gedragen dan de meeste Europeanen. Al vrij snel wenkt een vanaf Highway 1 afslaande auto ons dat we onze gang mogen gaan.

De eerste camping die we aan doen is Marina Dunes RV Park. De camping blijkt zo vlak voor het weekend erg vol te staan en onze reservering wordt niet zo gauw gevonden. Gelukkig wordt er niet moeilijk over gedaan en krijgen we een ruim plekje toegewezen.DSCN0173

Bij gebrek aan meereizende kinderen moeten Jan en ondergetekende zelf aan de slag voor het koppelen van alle nutsvoorzieningen. Geen probleem hoor!

Tijd om de koffers uit te pakken en de eerste maaltijd zelf klaar te maken, Worteltjes met puree en een visje. Dat kan je aan de dames wel overlaten, lekker!

Wireless lijkt prima (en gratis) te werken op deze camping, dus vanavond lekker bijlezen en deze blog bijwerken.

Marjolein zei

Het klinkt allemaal fantastisch!
Veel plezier nog.
XXX

Martin zei

Geleerd van vorige keer en handschoenen mee genomen voor het afvoeren van de troep uit de camper! Mooi ding weer, jammer dat ik niet zelf ff een stukje kan rijden:)

Bianca zei

Wat fijn dat het ophalen van de camper allemaal voorspoedig is verlopen! Jullie hebben er zo te lezen een heerlijke dag opzitten. Veel plezier maar weer!

Groetjes,
Bianca

Niels zei

Kijk, het weer begint al een beetje aan te trekken. Nog een paar dagen en Agnes is alweer onherkenbaar bijgebruind ;). Heerlijk die gigantische supermarkten waar ze alles hebben! Aan de telefoon klonk het ook alsof iedereen het goed naar zijn zin heeft, ga zo door! X, Niels

Marjan (hekkie) zei

Leuk dat wij jullie nu ook kunnen volgen nu jullie vakantie ook echt begonnen is.
Wij zijn nog steeds in Page en heb ze al even voorbereid op jullie komst....;-)
Veel plezier met jullie vieren tijdens deze reis door