dinsdag 28 april 2009

Dag 5: Morro Bay - Sequoia NP

Sunny25graden

Afstand: 250 miles

Vandaag stond een lange, maar interessante rit op het programma.
Om te beginnen was het vandaag korte-broeken weer. Eindelijk! De dag begon al zonnig en tegen de middag liep het zeker op tot zo'n 25 graden. Later meer over hoe het eindigde.

DSCN0251Nadat we eerst heel fijn het zwarte en grijze reservoir van de camper hadden geleegd, vertrokken we klokslag 09:00 uur vanaf Morro Bay SP. Eerst nog een stukje Highway 1 naar het zuiden, om daarna Oostwaarts te rijden over de US-101.

Om het risico te vermijden dat we nog slechts gesloten supermarkten (op zondag) tegenkomen zijn we maar bij de DSCN0262eerste de beste Vons supermarkt gestopt om weer voldoende proviand in te slaan. Natuurlijk eerst een vaste klantenkaart gescoord, die ons in totaal 18% korting op de rekening bleek te geven. Gauw verdiend!

De reis ging vervolgens over de CA-41 door een glooiend landschap met wijnvelden. Uiteindelijk ging de CA-41 over in een rechte streep door een saai dor gebied.
DSCN0265 Bij Atascadero de eerste tankstop van de reis uitgevoerd. Voor $2.55 per gallon (octaangehalte 91) was het prettig tanken!

Jammer dat we bij de splitsing met de CA-46 even niet zaten op te letten en zelfs geen acht sloegen op onze onvolprezen Streets & Trips navigator. Betekende een omweg van zo'n 25 miles. Nou ja, als het daar bij blijft....

DSCN0286 Bij Fresno verder oostwaarts de 180 ingeslagen. Bij het naderen van de bergen van Kings Canyon National Park verandert het landschap zoetjes aan in een groene oase. Wat volgt is een prachtige Scenic Way door Kings Canyon NP en uiteindelijk naar Sequoia NP.
De weg stijgt naar zo'n 7000ft (2350m) door een geweldige natuur. Ook deze weg was trouwens doodstil.

DSCN0292 Bij het visitor centre / ingang van Kings Canyon NP een stempel voor de National Park pas gehaald en een National Park jaarpas ($80) gekocht. Hiermee hebben we verder toegang tot alle National Parks.
Vervolgens doorgereden naar Sequoia naar Lodgepole campingground. Hoewel de weg in prima conditie was, doemde er links en rechts behoorlijk wat sneeuw op.

Omstreeks 17:30 uur arriveerden we bij Lodgepole campingground, maar....
De camping bleek nog gesloten en er lag nog rijkelijk wat sneeuw. Aangezien verder rijden of terugrijden geen optie was, besloten we neer te strijken op de parkeerplaats van Lodgepole. DSCN0303Daar stonden inmiddels nog 6 campers en een aantal die-hards bleek zelfs een tentje opgezet te hebben. Dat wordt dus een goedkope overnachting!

Al gauw zagen we in hoe uniek we eigenlijk stonden in deze prachtige en rustige omgeving. En alle voorzieningen hebben we natuurlijk gewoon bij de hand in de camper.
Bij het lopen van een klein rondje over de camping, zagen we ook nog vlak bij ons een Coyote lopen. Mooi!

DSCN0312 Een heerlijke pot macaroni (met verse aardbeien toe) onderstreepte nog eens het ultieme camping gevoel. De dag eindigde dus niet in korte broek, maar in de sneeuw. Het geeft nog eens aan welke extreme klimaat omstandigheden je kan tegenkomen op 1 dag!
Geen internet vandaag (zelfs geen bereik op onze telefoon), dus deze blog zal ik proberen morgen te posten.

PS: Mocht je de foto's in deze blog te klein vinden, klik er dan dubbel op voor een groter formaat.

Marjan zei

Leuk verslag van de rit van Morro Bay naar Sequoia. Wat een temperatuursverschillen he op één dag! Dat hebben wij ook al menig maal meegemaakt. Ik ben benieuwd of jullie ook beren zullen spotten in Sequoia. Wij hebben ze daar al wel gezien.
Veel plezier en tot de volgende keer!
Gr. Marjan

Martin zei

En wat ben je dan blij dat geen sleurhut hebt maar een camper met eigen voorzieningen! Ik wil toch nog even mijn respect uitspreken voor oma, ik heb nog geen foto gezien zonder het hippe tasje. Wel valt op te merken dat het nu al discreter gedragen wordt, het is namelijk niet meer geheel te zien op de foto!