zaterdag 2 mei 2009

Dag 10: Las Vegas

Mostly_Cloudy 30 graden

Afstand: 0 miles

DSC_2271 Ja, ja, geen strak blauwe hemel in Las Vegas vandaag. De lucht trok vanmorgen langzaam, maar zeker dicht en we menen zelfs 3 regendruppels gevoeld te hebben. De temperatuur is ook behoorlijk naar beneden gedenderd naar zo'n 30 graden.
Echte die-hards als we zijn hebben Agnes en ondergetekende vanmiddag toch maar langs de rand van het zwembad gelegen om een beetje bij te tanken (o.a. energie). Scheelde een hoop zonnebrand zo met die bewolking.

We hadden vanmorgen de tijd, dus we konden extra lang genieten van ons heerlijke bed. Na een week camper is dat echt genieten en met nog 2 weken camper in het vooruitzicht zelfs dubbel lol.

DSCN0574 Voor het ontbijt besloten we er ook eens lekker voor te gaan zitten. Het ontbijt buffet in het Paris hotel (met die eifeltoren) zou een toppertje moeten zijn. Op voorhand maar wat calorien verbrand door er naar toe te wandelen. En dat was maar goed ook, want het buffet was werkelijk voortreffelijk. Vooral die aardbeien! Absoluut waard om er 20 minuten voor in de rij te staan om een plekje te bemachtigen.

DSCN0580 Je eet bij zo'n buffet toch altijd meer, dus we moesten daarna toch echt weer verder aan de wandel. Van de Parijse straatjes in het Paris-hotel naar de de Italiaanse straatjes in het Venetian hotel en tenslotte de decadente winkelroute in het Wynn hotel. Allemaal nep, maar wel heel leuk om te zien.

En toen vonden we het wel genoeg, dus terug met de bus. Truus is daarvoor ons dagelijkse excuus. Niet dat die bus op de strip (The Deuce) nou zo'n verademing is. Het schiet niet op, het is te druk en van de airco in de bus is volgens mij ook het sensortje kapot. DSCN0592

DSCN0594In het MGM was het inmiddels behoorlijk druk geworden.  Vermoedelijk door de start van het weekend, maar aan het publiek te zien (hoog plakplaatjes gehalte op armen, buik en rug) ook door de boks-match van morgenavond.
Vandaag was ook de bekende MGM-leeuw in zijn verblijf te bewonderen. Ik denk dat dit exemplaar wel al aardig op leeftijd is, want de eerste 10 minuten dacht Truus nog steeds dat ie niet echt was. Onbewegelijk lag Loekie op z'n plek.

Wij dus vanmiddag bij het zwembad en Jan en Truus bijtanken in hun hotelkamer. Tot een uur of 7 hadden we de tijd, want toen begon het avond programma. Een thuiswedstrijd vanavond.

Om 21:30 begon de voorstelling "Ka" van Circque du Soleil in het theater van ons hotel en daarvoor konden we nog even een hapje eten in het Rain Forest restaurant van het MGM. Onvervalste spareribs, maar wel halve porties om ons bord leeg te krijgen.
De Ka-voorstelling was in 1 woord adembenemend. Om te beginnen al de grootsheid van het theater en om dan maar te zwijgen van het decor. Onwerkelijk wat je te zien krijgt. Een aanrader voor wie ooit in Vegas komt! Deze website geeft een heel klein beetje een idee van het spektakel.

Anoniem zei

Jeetje, rijden jullie zo'n eind, gaan ze daar alleen een beetje in de schaduw liggen zonnen. (klinkt gek zo!) Hier in Nederland schijnt gewoon de hele dag het zonnetje hoor, misschien volgend jaar een campertochtje over de veluwe?

Dan nog even een puntje van kritiek: Ik weet dat opa en oma een hoge aaibaarheidsfactor (aah, ooh, ieh, die dakkies... etc) hebben, maar ik zou het toch ook wel leuk vinden Bauke, als jij eens wat vaker te zien bent op de foto's. Ik weet dat mama niet zo heel handig is met het fototoestel, zelfs een keer haar eigen oog gefotografeerd, maar toch. Met moet het zeker kunnen, of niet soms?

Nou, we gaan het afwachten... Tot de post van morgen,

Dikke kus,

Bram

Martin zei

Zozo, wat een belevenissen allemaal weer. Nog geen grote bedragen gewonnen. Niels merkte terecht op dat bedragen zoals 2 jaar geleden wel vastgelegd moeten worden. Misschien is er een oplossing tegen het kwijtraken, net als bij kleine kinderen zo'n tuigje om het lichaam, 5 meter speelruimte... Naja, kijk zelf maar even. Veel plezier weer in de camper straks!

Kus

Niels zei

Het is wat.. zit je in een gebied waar het 50 graden is en dan nog durven te klagen dat je koelkast te koud is ;).
Giga Las Vegas! Zelfs als je er al een keer geweest bent blijft er dus nog genoeg te zien en beleven. Lekker de toerist uithangen, daar is het immers voor bedoeld. Als je denkt dat dit groots was, veel plezier dan alvast bij de Grand Canyon! X, Niels

marjan (hekkie) zei

Geweldig dat jullie naar Ka geweest zijn. Is nog een grote wens van mij. Wij zijn jaren geleden naar de voorstelling "O" geweest in Vegas, dat was ook super.