vrijdag 15 mei 2009

Dag 23: Gunnison - Denver

Mostly_Sunny 25 graden

Afstand: 200 miles

Gisterenavond voor de verandering zitten een en dertigen. Helaas voor Agnes was ze niet aan de winnende hand, maar dat kwam volgens haar omdat we haar dronken hadden gevoerd (1 wijntje).

DSCN1658 Vanmorgen het thuisfront nog even gesproken en zo tegen tienen op pad gegaan voor de laatste lange etappe.Nou dacht ik dat we gisteren al de ergste pukkels hadden gehad, maar dat bleek toch niet helemaal waar. Al snel doemde er een bergpas van 11.318ft (3450m) op waar we overheen mochten. Nog mazzel, want links en rechts zag ik verwijzingen staan naar bergen van over 14.000ft (meer dan 4300m!). Wel erg imponerende berg-massieven!

DSCN1665 In plaats van een afdaling vervolgde de US-285 zich over een hoogvlakte van zo'n 10.000ft (3km). Niet zo erg, ware het niet dat daar een windkracht 6 of zoiets stond en wel dwars op de camper. Erg vermoeiend en zeker niet prettig rijden.

Maar goed, bij het naderen van Denver, gingen we ook gestaag zakken en werd het ook weer stukken warmer.
Heel mooi op tijd arriveerden we op de laatste camping van deze reis, Dakota Ridge RV Park.

DSCN1669 Er stonden 2 dames achter de balie, waarvan 1 later heel vriendelijk bleek te zijn en de ander kennelijk haar dag niet had. Beetje stug zullen we het maar noemen. Kwam bij dat ze zo te zien een behoorlijk visueel handicap had, wat de snelheid van de transactie niet bevorderde.
Niettemin, de camping is zeker boven modaal. We werden keurig door een man in een golf karretje naar plekje A-15 begeleid. Ook hij had kennelijk z'n dag niet, want toen we waren geinstalleerd, bleken we op A-14 te staan. Verkassen dus maar weer en Jan z'n foto's wissen en nieuwe nemen.

DSCN1676 Tijd genoeg om lekker in het zonnetje te zitten, gebakken eitje te eten, te lezen, te internetten of te dutten. Leuk om in de reakties van de blog van gisteren te lezen welke vlinder we nou eigenlijk gezien hadden in Black Canyon of the Gunnison NP. Klopte precies met wat we al dachten.

We hebben nu nog precies een volle dag om aan het idee te wennen dat deze vakantie haar einde nadert. Da's dus mooi balen!

marjan (hekkie) zei

Door onze terugreis heeft het even geduurd voordat ik weer reageerde, maar inmiddels ben ik weer helemaal bijgelezen.
Prachtig is het in Colorado he! Leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad met nieuwenoordjes.
Nog 1 dagje dan is het over, maar jullie kunnen terugzien op een zeer geslaagde en mooie vakantie heb ik het idee.
Goede terugvlucht en bedankt voor al je humorristische kwinkslagen en je prachtig verslag. Ik heb er van genoten.

Groetjes Marjan

Monique zei

Hans en Janny hebben vandaag de trein heen én terug gedaan.

Wij zijn naar Ouray gereden en ja, de weg is heftig, maar wel te doen. We hebben veel watervalfoto's en gaan morgen dus toch volgens ons oorspronkelijke plan rijden, omdat we het mooie stuk Million Dollar Highway nu al wel genoeg gezien hebben :-)

Het brengt ons zaterdag ook wat sneller naar Denver.

De donkere dame (zo rond de 40) bij Dakota Ridge was vorig jaar héél leuk. Lekker zwembadje daar ook trouwens!

CU!

Martin zei

Geniet er nog maar van! Wel mooi om te horend dat jullie het elke dag naar je zin hebben gehad. Laat de foto's maar komen!

Kus

Niels zei

Nog snel eventjes de laatste fotorolletjes volschieten dus. Gelukkig zullen jullie je de komende weken nog niet vervelen met die foto's. :) Ik ben ook erg benieuwd! X, Niels

BEP EN EEF zei

Leuk verslag zoals alle verslagen.Heb ontzettend genoten iedere morgen weer,maar aan alles komt een eind ook aan deze vakantie.Jullie hebben er van genoten als je de verslaGEN LEEST.wIJ WENSEN DAT DE LAATSTE DAG NOG HEEL ZAL ZIJN EN EEN GOEDE REIS NAAR HUIS WE SPREKEN ELKAAR DAAR EN KUNNEN WIJ OOK DE FOTO'S ZIEN.

GROETJES BEP EN EEF

Lilian en Ries. zei

lieve allemaal,
wanneer ik dit berichtje maak regent het hier srt.. van de dijk met windvlagen als wervelstorm en natuurlijk hoort de onweer daar ook bij.
blijf nog ff genieten daar en kom dan maar weer veilig naar huis.
er staat een gezellig tafeltje voor jullie 4tjes klaar.
groetjes en knuffels,
Lilian en Ries.

JanR zei

Wat is het toch verrassend om in deze bijna volledig gedigitaliseerde wereld, zo'n ambachtelijke ansichtkaart op de deurmat te vinden, thanks. Wat me wel van het hart moet is, dat Bauke zo'n ongelooflijk mooie weblog, vermoedelijk in zijn ééntje, op kan bouwen, maar kennelijk voor het ouderwetse handgeschreven stukje proza, van Aggie afhankelijk is...want hier was duidelijk sprake van een co-productie gezien de verschillende handschriften: Bauke het adres en 'the Netherlands',Ag het meer creatieve deel van de kaart....
Geniet nog even de laatste dagen en dan een goeie terugreis naar het momenteel regenachtige Holland.

Sandra zei

Ja, ook wij gaan jullie verhalen missen, maar vinden het fantastisch jullie straks allemaal weer te zien.